10 KASIM MUSTAFA KEMAL ATATÜRK'Ü ANMA GÜNÜ İLE İLGİLİ ŞİİRLER

 10 KASIM MUSTAFA KEMAL ATATÜRK'Ü ANMA GÜNÜ İLE İLGİLİ ŞİİRLER


KURTULUŞ ÖNCÜLERİ İÇİN 

 Yan yana iki çocuk görsem
  İşte Atatürk Diyorum
  Özgürlüğün toprağı uyanıyor
  İçin için seviniyorum.

  Koşuşan iki öğrenci görsem
  İçimin güneşi ısınıyor
  Yürüyen bir bakış gibi
  Mustafa Kemal geliyor

  Kol kola iki işçi görsem
  Ekmeğim çoğalıyor birden
  Bir ışık düşüyor ortalığa
  İşte Atatürk diyorum.

  İşte Atatürk diyorum 
  İlk kuruluş öncüleri
  Bir gül çağrısında hepsi
  Bize uzanmış elleri.



ATATÜRK

  Bir gün sordum babama,
  Atatürk neden büyük?
  Çocuğum dedi bana,
  Onu seviyor her Türk.

  Onu biz değil yalnız,
  Üstün tanır her millet.
  En büyük eseridir,
  Kurduğu cumhuriyet.

  Çok kötü bir zamandı,
  Uçurumdaydı vatan.
  O büyük kahramandı,
  Yurdumuzu kurtaran.

  Kalbimiz sevgi dolu,
  Yol gösteren o, Türk'e,
  Yolumuz onun yolu,
  Saygı duy Atatürk'e!...


10 KASIM

  Bir bulut inmiş, beyaz,
  Karlı dağlar başına.
  Her 10 Kasım sabahı,
  Bir ateş düşer, döşüme.

  Nerdesin, ak başı kar mıdır?
  Sensiz millet, öksüz burada.

  Sanat, ilim, fen seninle.
  Sevinen, gülen seninle.
  Olmak isterdik inan,
  Ebediyen seninle.

  Dağların, ak başı kar mıdır?
  Kuşlar, Atamdan haber, var mıdır?

  Yarım bıraktığın işler,
  Bugün, sanki seni bekler.
  Zengin millet hayalin,
  Acep, neden emekler?

  Sen gelmiyorsan, bir haber gönder.
  Kim içimizdeki, Atatürk gibi önder?



Yorumlar